woensdag 6 juni 2007

Pikante platen 1

In mijn platenkast staan een aantal LP’s die het etiket ‘pikant’ hebben meegekregen. Tenzij je 14 maanden op een onbewoond eiland hebt doorgebracht en het enige vlees dat je gezien hebt dat van de berggeiten was, kan ik mij niet voorstellen dat je op enige wijze sexueel opgewonden zou kunnen raken van deze platen.

alle_16_pikant.jpg

candy.jpgoh_was_ze_maar_bloot.jpgwie_warmt_me_op.jpg

De hoezen laten meestal schaars geklede of geheel naakte dames zien, waar op zich natuurlijk helemaal niks mis mee is. Maar zogauw je de ‘pikante’ muziek erbij opzet vergaat je elke zin tot sexuele handelingen. Het kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen maar titels van liedjes als ‘Mijn velletje zit er tussen’, ‘Je moet m’n poesje voor me zoeken’ of ‘Oh, oh, oh, baby, waar zit je aan?’ doen bij mij het liefdesvuur niet oplaaien!

En ook de namen van de ‘artiesten’ laten van alles in mijn lichaam opborrelen, maar niet datgene wat met ‘de daad’ in verband zou kunnen worden gebracht!
Johnny Sex, Peter en de Pezers, Duo Venus & Penis (Vader Abraham voordat hij zich vader Abraham noemde), Lexy & Sexy, De Doorstoters en Jan de Naayer; prachtige namen allemaal maar opgewonden word ik er niet van!
Hooguit een beetje nieuwsgierig, dat wel. Want ik wil ze uiteindelijk toch allemaal hebben al weet je bij aankoop al dat de enige ‘spanning’ die je kunt verwachten de ruzie met je vrouw is die zich afvraagt waarom je je geld niet aan nuttige zaken uitgeeft.

Het enige ‘pikante’ plaatje waar ik ooit – zij het NIET sexueel – opgewonden van raakte was het liedje 'Komkommertje' van Betsy & Jo. Op het hoesje ‘spelen’ de twee dames met een komkommer en de tekst prikkelt mijn fantasie: “Jij komt niet aan mijn komkommertje, jij blijft van mijn snijboon af”. Het nummer heeft een lekkere sixties beat en er zit – héél erotisch – een orgelsolo in! Kijk, dat zijn de liedjes waar je me ‘s nachts – al dan niet met sexuele bedoelingen – voor wakker kunt maken!

komkommertje.jpg


Geen opmerkingen: