vrijdag 17 augustus 2007

Update

Hoewel ik best een gelukkig mens ben, ontbreekt het mij aan twee belangrijke zaken die mijn leven nog net een beetje zouden kunnen veraangenamen: tijd en geld. Met dat laatste valt nog wel te leven maar van het eerste kun je eigenlijk niet genoeg hebben. Het een sluit het ander niet uit; als je veel geld hebt – en dus niet meer hoeft te werken – krijg je er vanzelf meer tijd bij. Dat wil zeggen, vrije tijd, want ouder zul je er natuurlijk niet door worden.

bierfeest.jpgbp_oostenrijk_lr.jpgechte_borrel_a.jpg

Andersom is het lastiger, want hoe meer vrije tijd je hebt, hoe meer geld je waarschijnlijk uit zult geven en dus is de kans groot dat je dan weer snel platzak bent. Zo zou het bij mij althans uitpakken als ik te veel geld had. Maar maakt u zich om mij geen zorgen. Deze column kost me alleen maar geld en zoals het er nu naar uitziet zal ik met mijn salaris ook niet snel rijk worden!
Mijn platen-verzameling doet gelukkig geen al te grote aanslag op mijn bankrekening, al overdrijf ik dat wel graag een beetje. Mijn kinderen lopen nog niet in lompen en onze maaltijden komen niet van de voedselbank. Maar het ontbreekt me dus vooral aan genoeg tijd om alles te doen wat ik zou willen doen en daarom dat ik deze week maar eens gebruik om alle columns een beetje te updaten. Ik probeer bij elke platenhoes die ik afbeeld of bij elke naam van artiest of titel die ik noem een geluidsbestandje of linkje naar een site te plaatsen. Dat maakt het namelijk allemaal wat interessanter. Afgelopen weken had ik hier en daar al wat toegevoegd maar ik wil nu eigenlijk alles eerst op orde hebben voordat er weer wat nieuws bijkomt. Het is tenslotte het begin van een nieuw schooljaar en dat betekent dat we weer met een schone lij kunnen beginnen.
Dus als u zegt, dit is allemaal oud nieuws wat die Bas ons probeert te slijten dan heeft u helemaal gelijk. Dat trouwens alle afbeeldingen bij dit artikel iets met drank te maken hebben berust puur op toeval en heeft niks te maken met het feit dat ik nu een koud biertje opentrek. Het is maar dat u het weet…

Geen opmerkingen: